انتشار کتاب تاسیس و اداره شرکت‌های نوپا در ایران

تاسیس و اداره شرکت‌های نوپا در ایران

شما در تاسیس و اداره شرکت با قوانین متعدد، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری متنوعی سروکار خواهید داشت، همچنین سامانه‌های مختلفی وجود دارند که مرتبط با کار شرکت‌ها هستند. در شعب مختلف برخی از ادارات و سازمان‌هایی که جهت انجام تکالیف قانونی خود به آن‌ها مراجعه می‌نمایید، ممکن است رویه‌ها و عرف‌های کاری مختلفی، حتی برای یک فرآیند، حاکم باشد. در طول زمان، قوانین و آئین نامه‌ها اصلاح می‌شوند، سامانه‌ها به مرور بروزرسانی، تکمیل یا به سامانه‌های سازمان‌های دیگر متصل می‌گردند. بنابراین برخی فرآیندها دستخوش تغییراتی می‌شوند. امروزه برخی از مسائل و تکالیف قانونی دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند بنابراین کسی نمی‌تواند مدعی اشراف کامل بر همه این مسائل باشد. تسلط مدیرعامل شرکت یا بنیانگذاران استارتاپ روی آن‌ها نه الزامی است و نه ممکن. اما لازم است یک مدیر کسب‌و‌کار، به واسطه مسئولیتی که برعهده دارد، حداقل از وجود چنین مسائلی آگاه باشد تا بتواند حسب موضوع به کارشناس یا مشاور خبره آن حوزه مراجعه کند.

این کتاب که با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و همکاری شرکت بینا پرداز یکتا منتشر شده است، حاصل نزدیک به دو دهه تجارب شخصی نویسنده (مقداد شکیبا) در تاسیس شرکت‌ها و مدیریت کسب‌وکارهای مختلف است و تلاش کرده آن را جهت استفاده بنیانگذاران استارتاپ‌ها و مدیران شرکت‌های نوپا به صورت کاملا خلاصه ارائه نماید.

این یک کتاب تخصصی یا مرجع حقوقی و یا حسابداری نیست و نویسنده ادعا نمی‌کند که با مطالعه این کتاب دیگر با هیچ چالشی در اداره شرکت خود مواجه نخواهید شد. اما می‌توان ادعا کرد که در صورت عدم آگاهی از مطالب مطرح شده در این کتاب، دیر یا زود با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

این کتاب که در نوبت اول به تعداد ۱۰۰۰ نسخه چاپ شده است را می‌توانید به صورت رایگان از لینک زیر دانلود و مطالعه کنید.